algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN Onlineplastics
Definities
- Onlineplastics, gevestigd te Volendam onder KvK nr. 51942011
- Klant: degene met wie Onlineplastics.nl een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: Onlineplastics.nl en klant samen.
- Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.
Toepasselijkheid algemene voorwaarden
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Onlineplastics.
- Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
- Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
Prijzen
- Alle prijzen die Onlineplastics hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
- Alle prijzen op die Onlineplastics hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Onlineplastics te allen tijde wijzigen.
- Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Onlineplastics niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
- De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Monsters/modellen
Indien de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Gevolgen niet tijdig betalen
- Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Onlineplastics gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
- Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Onlineplastics.nl.
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Onlineplastics zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Onlineplastics op de klant onmiddellijk opeisbaar.
- Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Onlineplastics, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Onlineplastics te betalen.
Recht van reclame
- Zodra de klant in verzuim is, is Onlineplastics gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
- Onlineplastics roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
- Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Onlineplastics, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
- De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.
Herroepingsrecht
U kunt geen gebruik maken van het herroepingsrecht, het gaat om steriele producten, deze producten mogen niet geretourneerd worden. Maak om deze reden een weloverwogen besluit voor het overgaan tot kopen van de producten in onze webwinkel.
Verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Onlineplastics te verrekenen met een vordering op Onlineplastics.
Eigendomsvoorbehoud
- Onlineplastics blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Onlineplastics op grond van wat voor met Onlineplastics gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
- Tot die tijd kan Onlineplastics zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
- Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
- Indien Onlineplastics een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Onlineplastics het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.
Levering
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
- Levering vindt plaats bij Onlineplastics, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
- Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
- Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Onlineplastics het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
- Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Onlineplastics kan tegenwerpen.
Levertijd
- De door Onlineplastics opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
- De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische bevestiging) heeft gekregen van Onlineplastics.
- Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Onlineplastics niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.
Feitelijke levering
De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.
Transportkosten
Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.
Verpakking en verzending
- Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Onlineplastics niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
- Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Onlineplastics, bij gebreke waarvan Onlineplastics niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
Bewaring
- Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
- Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige danwel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.
Garantie
- De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
- De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
- Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.
Vrijwaring
De klant vrijwaart Onlineplastics tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Onlineplastics geleverde producten en/of diensten.
Klachten
- De klant dient een door Onlineplastics geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Onlineplastics daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
- Consumenten dienen Onlineplastics uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
- De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Onlineplastics in staat is hierop adequaat te reageren.
- De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
- Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Onlineplastics gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Ingebrekestelling
- De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Onlineplastics.
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Onlineplastics ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Als Onlineplastics een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Onlineplastics verschuldigd zijn.
Aansprakelijkheid Onlineplastics.nl
- Onlineplastics is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Indien Onlineplastics aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
- Onlineplastics is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
- Indien Onlineplastics aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Onlineplastics vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.
Recht op ontbinding
- De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Onlineplastics toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
- Is de nakoming van de verplichtingen door Onlineplastics niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Onlineplastics in verzuim is.
- Onlineplastics heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien Onlineplastics kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.
Overmacht
- In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Onlineplastics in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Onlineplastics kan worden toegerekend in een van de wil van Onlineplastics onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Onlineplastics kan worden verlangd.
- Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
- Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Onlineplastics 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Onlineplastics er weer aan kan voldoen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
- Onlineplastics is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.
Wijziging van de overeenkomst
Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
Wijziging algemene voorwaarden
- Onlineplastics is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
- Grote inhoudelijke wijzigingen zal Onlineplastics zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
- Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Overgang van rechten
- Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Onlineplastics.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Onlineplastics bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
- De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Onlineplastics is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Opgesteld op 14-04-2021.
Onlineplastics is uw specialist in alle soorten diepvriestassen, koeldraagtassen en koelenveloppen, thermobags, coolerbags en andere koelverpakkingen.
Onze specialiteit? Het maken en snel leveren van diepvriestassen en koeldraagtassen. Wij leveren alle mogelijke uitvoeringen en hoeveelheden met een perfecte prijs/kwaliteit/levertijd verhouding.
Diepvriestas made in Holland
In onze fabriek ten noorden van Amsterdam produceren wij vele soorten diepvriestassen en koelenveloppen in diverse afmetingen.
Op basis van kennis, ervaring en specialisatie ontwikkelen wij reeds meer dan 20 jaar diepvriestassen voor nieuwe en innoverende toepassingen.
Wij zijn partner van vele vooraanstaande bedrijven. Levering vindt wereldwijd plaats aan een scala van internationale klanten.
Koeldraagtas voor diverse toepassingen
Onze tassen worden gebruikt voor allerlei toepassingen.
Onder onze klanten bevinden zich supermarkten, pharmaceutische bedrijven, cateraars, producenten van verse en diepvriesproducten,ijsfabrikanten maar ook de winkels bij u om de hoek.
Ontwikkeling van nieuwe koelverpakkingen
Samenwerking met onze klanten vormt een belangrijk uitgangspunt.
Regelmatig worden producten op maat ontwikkeld om aan specifieke vereisten te voldoen. Dit heeft geleid tot sterke relaties met vele bedrijven. Onze klanten bevinden zich in alle delen van de wereld.
Met onze jarenlange ervaring zijn wij in staat om uw verpakkingsprobleem op te lossen.
Offerte op maat aanvragen Of bel naar 0299 746 337